Hyppää sisältöön
Rekisteröidy
Kirjaudu

Tule mukaan

Vastaanota vertaistukea ja viestejä. Voit pitää omaa henkilökohtaista päiväkirjaa.

Rekisteröidy

Facebookin ilmiantajalle riittää nyt kuulijoita – yhtiön vastauksia verrataan tupakkafirmojen likaisiin touhuihin

setelirahaa ja kolikoita

Facebookin toiminta perustuu mainosmyyntiin ja mainoksia voidaan näyttää sitä enemmän, mitä pidempään käyttäjä palvelussa viipyy. Niinpä sisällöstä on haluttu tehdä mahdollisimman koukuttavaa, Frances Haugenin mukaan jopa käyttäjien kannalta haitallisin keinoin.
Tupakkayhtiötkin tiesivät tuotteidensa aiheuttavan vahinkoa, mutta kehittivät silti keinoja ja tuotteita, joilla polttajat saataisiin entistäkin riippuvaisemmiksi, verkkolehti Gizmodo rinnastaa.

Lue lisää: Tivi-lehti